En skugga, ett spår av det som fanns

Medvind:
Nästa gång jag springer kommer jag vara lättare i kroppen.
Jag planerar en liten vandring på skåneleden, det är spännande.
Jag har bytt bort jobblördagen på första bröllopslördagen, så blir det inte så stressigt. Skönt.

Motvind:
Har haft kramper i magen och vattenbajs hela dagen. Så jag har inte ätit speciellt så mycket mer än en thekaka och en varma koppen. Ska dricka en skvätt fil senare i kväll också. Jag har ont i huvudet av koffeinabstinens.Jag avskyr att vara hemma till ingen nytta, men orkar inte just så mycket mer än att ligga här...Men ska nog snart gå o lägga mej för att sova.

Vindstilla:
När någon dör som har facebook bildas det gärna en memoriansida för den döde. Eller avlidne eller bortgångne eller vad man nu kallar döden för. Där kan man skriva lite minnesord, vackra saker, snälla saker och om sin saknad och annat diverse fint. Man hedrar den döde. Jag läste några såna rader på en ung kvinnas sida. Hon gick bort, alltså dog, i cancer. Det var jättefina statusar och kommentarer till henne. Och det är en fin gest mot de nära anhöriga att få höra och se att deras närstående var omtyckt och uppskattad. Men alla de här orden till den döde....varför är det så svårt att säga dem till någon som är i livet ännu? Jag själv är ganska dålig på det faktiskt. Det finns många jag beundrar och ser upp till, som gör hedervärda saker och som berikar mitt liv. Men de flesta vet inte om det för jag har inte talat om det för dem. Men skulle de dö skulle jag ångra att jag aldrig sa det. Men å andra sidan har de ingen glädje av det sen de dött. Men om man säger det medan de lever får de kanske ett bättre leverne och en goare känsla där inom sig? Ett varmare hjärta att dela med sig av. Mina arbetskamrater ska gå på begravning för en kollega till dem som dött i dagarna. Vi blir inte så många kvar den stunden men hoppas kunderna har överseende med att servicen blir lite sämre.

Ont i magenkram D.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0