Övningskörning på g

I går kom jag hem, lagade mat, övningskörde till macken, hämtade Loppan, kollade film och sen: sova. Det blir inte mycket kvar av dagen när jag inte är hemma förrän halv sju.

I morse vakande jag tidigt, drog på träningskläderna och började springa. Stel som en morgonhalt märr. Varmt och klistrigt, gegga från pollen i näsan och luftrören kändes som sugrör.Dålig kondis kan man oxå kalla det. En fjäril slog följe med mig en bit. Sista km kändes riktigt bra.Eller iaf överkomlig.
När jag kom hem hade inte barnen ätit lunch som de lovat de skulle göra. Jag trodde cafeet stängde och det kändes som vi hade lite brått dit. In med två maskiner tvätt och iväg. Vrålhungriga och lite irri. Cafeet hade öppet ända till nio. Men det var ändå väldigt ttrevligt. Man sitter på en uteveranda och tittar ut över sjön. Vackert. Sen stod vi och kollade på småfisk som lekte vid kanten. Loppan hittade en dunge med färdiga blåbär som hon glatt stoppade i sig. Sen åkte vi hem till mina föräldrar och hämtade en mysfilt som mormor köpt till Loppan. Hon blev väldigt lycklig och sover i den här brevid mej just nu. I vintras önskade hon sig en sån filt när vi var på Vellingeblomman men då va den för dyr. Vi har spelat fyra spel i kväll och Storsonen vann första: Prinsesspelet.... Jag vann andra: Yatzy och tredje; äggspelet och det sista: Löning vann Loppan med sådär 20 000... Vi har slarvat med maten idag och jag känner halsbrännan komma krypande. Nya tag i morgon.

Sjöstugekram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0