Så är det

Det parti som kan lova att se över förmånssystemet inom vården ska få min röst nästa val. Har denna veckan varit väldigt irri på hur våra skattepengar används. Speciellt när det gäller födoämnesallergikernas förmåner inom den glutenfria kosten. Glutenfria smörgåsrån. HALLÅ!!!! VEM behöver smörgåsrån överhuvudtaget???? Som dessutom DU betalar med dina skattepengar, som hanteras till idioti med att transporteras hit och dit, packas ner, packas upp, kollas, scannas av, packas ner, hämtas och allt föranleddes av att någon skrivit ett hjälpmedelskort på tid som kunde gått till något viktigare än någon glutenintolerant som inte giter gå till affären eller ta reda på fakta och skaffa sig kunskap om sin sjukdom. Och kan man FÅ så ska man HA.

Medvind:
Jag har kommit på ett ställe som jag är gjord för att söka jobb hos. Måste kolla upp det.
Det som är jättebra med att bo själv är att man kan lämna hemmet i katastrofskick utan att det drabbar någon annan.
Var på Kreativum med Loppan och vi hade kul.
Sprang/gick 7 km i bokskogen i tisdags. Så skönt.
Jag har fått tag på en frisör som kan fixa håret till mig innan bröllopet och hittat en bra sjal på Hästveda marknad.

Motvind:
Att alla gnäller på vädret. Det finns bara en sak man inte kan göra i dåligt väder och det är att ligga på stranden och sola. Allt annat kan man göra med rätt kläder.
Sitter och funderar på hur stor en portion är. Alltså en normal portion. Har just ätit en omelett på två små ägg och 80 gr gravad lax. Isbergsallad och en morot.. Finns det något smart program att ladda hem för kaloriberäkning? Så smidigt det skulle va att bara skriva in vad man ätit också räknar datorn ut det.
Det som är dåligt med att bo själv är att ingen plockar undan medan man är borta.

Vindstilla:
Igår var jag och Loppan i Tormestorp och plockade blåbär och kantareller. Så längesen jag gick där och så hemma det känns. Jag längtar verkligen tillbaka dit. Ska nog dit till helgen och plocka svarta vinbär som börjar bli mogna. Och kanske springa en runda.
Idag ska jag koka rabarbersaft, tvätta, springa, dricka kaffe, läsa facktidningen,plocka ur diskmaskinen, lägga in tvätt från förra tvättomgången, äta melon, försöka kolla vilka kurser jag kommit in på till hösten, kolla böckerna till nästa kurs och......lägga mig tidigt va det visst också. Och njuta av att vara själv.

Kram D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0