Tjuvar å banditer borde sitta i bur med vatten o bröd

Medvind:
Att denna dagen är slut nu. Har suttit och kollat kläder i Ellos-katalogen tillsammans med Norah Jones och kopplat av efter en händelserik dag.
Att jag har tak över huvudet och mat på bordet och friska barn och att jag är frisk själv.Jag har en bil. Det är bra.
Jag har nån som säger att han älskar mej och saknar mej.
Avreagerade mitt dåliga humör på de som förtjänade det. ...eller kanske inte, men det va skönt att skälla på nån...
Jag avstyrde ett stöldförsök idag. 
 
Motvind:
Vaknade arg som ett bi.
Sonen messa i morse att han missat bussen till tandläkaren. Köra köra bil i onödan....
Åt en kanelbulle på fikan fast jag bestämt att jag inte skulle äta mer onyttigt denna veckan. Man får ju springa tre rundor på 4 km för ett sweitzernöt. Också en kanelbulle på det...så många rundor hinns inte med även om jag skulle springa både morgon och kväll.
Hade ett stöldförsök på jobbet i dag. De fick inget med sig ut ur butiken trots att de packat en hel kundkorg så fint.. Fy satan va arg jag va. Men så länge de inte gjort nåt brottsligt så kan man inte sätta dit dem, även om jag vet att de med 110% säkerhet har oärliga avsikter med det de gör. Nej, de va inte blonda.
Ville gå en runda i kväll men helt plötsligt va klockan läggdags. Snopet.
Provade en ny deo i morse och i kväll luktar jag verkligen inte hallon i armhoullan. Det blir inte den i morgon kan jag lova.
 
Vindstilla:
Funderar på samer och romer. Det pratas om att de exkluderas i samhället och känner utanförskap och diskrimineras. Men.....de vill ju ha egna skolor, prata eget språk och vill inte utvecklas tillsammans med det svenska samhället i övrigt så det är ju som att de inte vill bli inkluderade och vill de det så är det på villkor som andra ska stå för. Ingen annan kan ju plocka bara russinen ur kakan utan får snällt svälja hela, så varför skulle inte minoritetsgrupperna också behöva göra det?
 
Jag är jättesvullen i brösten och magen ser ut som en ballong. Börjar jag må illa på morgonen är det en medicinsk sensation. Men sånt har ju hänt förr.
 
Vilda västernkram D
.
 
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0