Intellektuellt stimulerad

Motvind:
Jag har tvättid. Men jag pallar inte. Sov dåligt i natt och är supertrött. Ny arbetsplats och många nya intryck. Slut i huvet.
Fick tillbaka min rapport idag. Den är superdizzad. Allt är fel i den. Ändå är den godkänd. Jag fattar faktiskt inte det dubbla budskapet.
Kommer inte ut att springa i dag heller. Loppan vill inte va själv hemma och inte följa med på cykeln och jag orkar inte bråka om det.
Knasigt att inte ens ha hundarna att gå ut med.

Medvind:
Såna här regniga dagar är det en liten fördel att bo i lägenhet.
Åt en god pastasallad till middag och det är så enkelt att göra. Loppan slukade två stora portioner.

Vindstilla:
Iland känner jag mig annorlunda. Som att det inte finns någon annan som tänker som jag. Eller tycker som jag. Ibland är det som om alla är fördömande och hela tiden måste ha baktankar med allting man gör och säger för att vinna personliga fördelar. Kan man inte bara säga det man menar och mena det man säger? Vara rak och ärlig och kunna vara ödmjuk inför vad andra säger och tycker. Ta ett steg tillbaka och försöka se saker och ting från lite olika perspektiv...Jag har svårt att hitta någon att diskutera och reflektera med kring hur vår värld fungerar. Eller egentligen borde och kunna fungera om det inte vore för människans maktgalna sida. Jag skulle vilja leva som buddisterna, i frid. Behandla min omvärld med respekt och kärlek. Jag skulle vilja hitta ett forum för diskussion utan att folk känner sig dissade eller påhoppade för att man försöker se åsikter ur olika synvinklar. Det är ju sällan något är svart eller vitt.

Uddakram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0