Källarmonster

Fick en konstig lust att putsa fönsterna och byta gardiner. Men jag tog en skål jordgubbar med glass och chokladsås på i stället och vips så försvann anfallet. Loppan tycker det är så mysigt när det bara är hon och jag och sonen gick till en kompis för att sova över. Hon fnittrade när vi satt och åt och tyckte det va knasigt gjort av storebror att gå bort precis innan vi tog fram jordgubbar och glass...

När vet jag att jag är mig själv? Hur blir jag mig själv? Är jag på ett visst sätt inför andra för jag tror att de förväntar sig det? Eller kanske kräver det? Och om jag inte är mig själv då; vem är jag då? Är jag inte alltid mig själv?

Jag hatar verkligen att gå ner i källaren och hämta tvätt när Loppan ligger här själv. Om det skulle hända mig nåt...bli uppäten av en jättespindel eller kidnappad av källartrollet...ja, jag är alltså orolig över hur det skulle gå för henne. Inte för vad som skulle kunna hända mig.

Fick ett mail från min handledare på VFU:n idag. Jag saknar henne. Jag har bestämt att jag ska skriva en dubbel uppsats. Varför vet jag inte. Men jag tror den ska utgå från skolverkets rapport: Mycket idrott och bara lite hälsa. Funderar på om jag ska till bibblan och låna höstens första kurs litteratur och läsa in redan nu.

Nattikram D. 



Skolavslutning i kyrkan, prästen pratade om en klok gubbe som levde för länge sen....Och grannens flicka som inte ville till kyrkan för det är så tråkigt. Hon fick tipset om att titta på de fina målningarna i taket om det blev för tråkigt. "Det gjorde jag ju förra året...."    Hahahahaha. Hon får börja räkna ljus i lampkronorna...

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas det där sista med böcker bara stannar vid en fundering, annars blir jag en stressad människa ;-)

2012-06-15 @ 11:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0