Söndagsantiklimax

Jag älskar att äta frukost ensam. Länge. Att få sitta ner en hel frukost utan att agera serviceinrättning för kaffehämtning, bärtining och hämta bestick eller smörkniv som glömts tas fram. Det är jättelyxigt. Det kan jag göra på tisdag morgon nu i veckan. Jag kan också tycka om att äta frukost tillsammans med andra om det blir en social frukost utan spring och diverse elektronik runt bordet. Där man kan PRATA med varandra i givande samtal och diskussioner och ha ett intellektuellt utbyte av åsikter och tankar.

Det är söndag lunch och Loppan har just ätit en bit lasagne. Jag borde också äta nåt men har inte ens aptit för ett äpple. Luften har helt gått ur mig. Jag ska strax ta mig samman och gå bort till slottsparken med Loppan. Jag ville gå den långa promenad som aldrig blev av igår eller i morse av diverse konstiga anledningar men hon ville bort till parken istället och nu får jag se fram emot promenaden ikväll istället. Ensam med hunden förmodligen.

Vindstilla:
Kom faktiskt ut och sprang 4.6 km i går. Det går sakta men den runda som blir av är bättre än ingen.
Men det va tuuungt.
Gjorde dagens goda gärning med en upphittad cocker spaniel. Han sprang ute på 23:an och andra bilar bara struntade i honom. Inte vi. Han va så smutsig och tovig och blöt att vi trodde han varit bortsprungen länge. Stackarn. Polisen kopplar vidare och svarar aldrig så vi körde honom till djursjukhuset och fick honom scannad och lämnade honom till matte. Kändes inte helt ok. Han hade bara varit borta några timmar. Också så eftersatt skötsel på honom....Önskar vi bara hade tagit hem honom istället. Men så kan man ju inte göra. Eller?

Jag har satt upp mig i kö till en fyrarummare. De här barnhelgerna funkar inte så bra. Men chansen att få en inom de närmsta åren är nog obefintlig.

NU ska vi bege oss. Mot slottsparken!! Att jag inte ens duschat eller fått på mig ordentliga kläder struntar jag i så länge. Jag har iaf röjt undan värsta kaoset här hemma och slipper det i kväll när jag är trött.

Helgkramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0