Svinigt värre

Jaha, så drar jag på mig nederbördskuvösen i denna kalla sommartid (höst???) och tycker synd om alla som tar studenten idag eller ligger i ett kallt tält på nån siestafestival.... Går längs den leriga grusvägen i blåst o regn i godan ro och tänker vilken förmån jag ändå har som bor så nära naturen. Stannar och låter hunden gräva i ett mushål en stund. Han är ändå alldeles lerig. Helst plötsligt rusar ett vildsvin upp ur väggropen 10 meter framför mig. Hundarna ser inget och grisen ser inte mig (tror jag). Den forsätter som en bulldozer över vägen och studsar över ängen på andra sidan och viker av åt det håll som jag tänkt gå hem. Min puls steg en aning. Coooolt.

Medvind:
Powernap i eftermiddags efter sista VFU-dagen.
Särbon kom och blev sambo över helgen.
Städat och tvättat idag.
Ätit nypotatis. Såååå gott.

Motvind:
Skulle sprungit idag men tiden räckte inte riktigt. Fick gå en powerwalk efter maten istället.

Vindstilla:
Inte ute iaf.

Fredagskram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0