Kakkalas

Medvind:
Jag har ägnat hela dagen åt en av mina avkommor. I morse bakade vi 3 sorters kakor och hela eftermiddagen har vi vilat och spelat spel och i kväll låg vi och kollade resekataloger. Hon blev helt lyrisk och ville lära sig orden "swimmingpool" och "all inclusive"...och jag vill vill vill åka.
Har träffat min bästa Åsa en stund i dag och vi satt i parken och hade kaffe o kak-kalas. Solen sken, nyponrosor och jasmine doftade ljuvligt.
Jag åt matjesill och nypotatis o gräddfil till middag. Shit va de e gott!!!

Motvind:
Att baka kakor är inte min grej. Vaniljbullarna öppnade sej och det blev vaniljsås i hela ugnen. Havreflarnen flöt ut till en stor sammansatt massa och vi fick äta den genom att bryta loss bitar från ett jätteflarn. Negerbollarna blev väl någorlunda ok.
Världens största moln drog in just som vi kommit bort till parken och lagt ut filten. Plötsligt ser jag Loppan trilla baklänges från rutschkanan. Hon gör en fin liten volt bakåt och jag tänker att det gick nog bra....då vrålar ungen som galen: Koooom foooort, mitt huvud är i sönder....Jag uppfattade inte att hon smällde i kanten i volten. Men det känns som ett ägg som växer fram ur huvudet på henne och det blöder invändigt för skinnet blir alldeles blått.Och ungen skriker och är nästan hysterisk. Vi försöker lugna men det blir inte bättre. Så vi tar en tur bort till vårdcentralen. Ordination observation och vila. Gärna väcka henne nån gång under natten.

Vindstilla:
Så nu ska jag lägga mig, men först kolla så hon inte är medvetslös. Hon mådde illa innan i kväll men åt ändå jordgubbarna som hennes snälle far kom in med nnär han körde från jobbet. Vi spelade några rundor bondespelet och Loppan ledde med 400 000 när vi packade ihop. All min sista skörd frös. Det är verkligen ett tråkigt spel.

Ont i huvetkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0