Ingenting här ingenting där

Jaha, men vaför skulle det INTE va kanonväder i morgon när jag jobbar 9-19??? Jag längtar efter att sola.

Medvind:
En eftermiddag helt i ensamhet. Skönt. Fick tvättat tre maskiner tvätt, slappat med middagen och läst posten i evigheter. Till slut tog jag kraft nånstans ifrån och klädde om och sprang en slinga.
På jobbet idag fick jag ett överkroppsträningspass genom att få äran att skylta om i fönsterna. Undrar hur de bär sig åt när inte jag är där...
Plockade en stor bukett blommor på springerundan som står så fint på köksbordet. Säkert fulla med bladlöss och andra mysiga små kryp.
Köpte ett sommarkort idag och ska åka tåg i morgon. Ska bli spännande att se om jag verkligen kan låta bilen stå...och komma i tid till tåget, hehehe.

Motvind:
Det låg en arg lapp på tvättmaskinen. Att den inte fick användas. Att den ABSOLUT INTE fick användas. Då kunde den börja brinna....tvätten hade luktat brandrök. Bhahhhaa. Det gör den om man lägger för mycket i maskinen, lilla gumman!!! Jag pluggade i kontakten och tvättade min tvätt. Inget brann upp vad jag märkte ialla fall...Det är ju VATTEN i maskinen, om hon inte visste det. Pucko.
Fick drag i vaden när jag sprang och har satans ont i höften nu när jag varit stilla en stund.

Vindstilla:
Loppan och hennes pappa ska till Kreta nästa vecka. Så spännande för dem. Ok då. Jag är avis och liiite orolig.
Det finns bra saker med att inte hundarna är här: Jag kan duscha på kvällen och sen krypa ner i soffan utan att behöva klä på mig för att gå ut med dem igen. Jag behöver inte ha så brått hem när jag är någonstans. Men herregud vad tomt det är.
Ieftermiddags när jag satt här i soffan o softade hörde jag något från sonens sovrum. Jag gick in och tänkte att ett djur kommit in. Men inte. Helt tomt. För en stund sen var det något inne i städskrubben som trillade ner. Jag öppnade in där men; tomt. Ingen där. Nu hör jag något från sonens rum igen...Dags att äta en sömnbanan och gå till sängs tror jag. 

Spökkram D.




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0