När tiden är inne går den ut

Min bild av en stund i slottsparken: Jag på en filt i solen och barnet kastandes frisbee åt hunden. Verkligheten: Hunden tuggar sönder frisbeen på filten och jag letar efter barnet i nån konstig kurragömmalek och försöker mig sen på att "hjula" för det borde mammor kunna. Trodde min handled skulle gå rakt av. Men vi hade det ganska trevligt och avslappnat. Hon tycker det är så mysigt när det bara är hon och jag.

Medvind:
Såg en räv på min kvällspromenad.
Och två rådjur. Härligt. Det kvittras avfågelungar i vartenda träd verkar det som.
Tur jag har bästa goda vännen när kassan tryter. Kommer kanske att ha näsan över ytan fram till skattepengarna.
Siestafirande tonårsflickan kom hem hel och ....eh, nä, ren vill jag inte kalla henne...tur det finns dusch. Men hel va viktigare än ren i detta fallet.

Motvind:
Stenskott i rutan på bilen. Suck. Pallar inte med bryet att boka tid o fixa o trixa
Denna veckan kommer att bli skriv skriv skriv....
Skulle kollat efter extra tvättid men orkar inte i kväll. Borde lagt mig för länge sen men kommer inte riktigt loss.

Vindstilla:
Kommunikation. Det viktigaste för en fungerande relation. Och jag har fullständigt kört fast. Det finns flera saker jag verkligen vill prata om men jag vet inte hur jag ska nå fram. Hur jag ska göra mig förstådd utan att få allt kastat tillbaka mot mig och känna mig ännu mer anklagad, missförstådd, nonchalerad och misslyckad än jag redan gör?  

Sovagottkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0