Överkörd och dissad. Dubbelt upp.

Vindstilla:
Det går ganska bra att skriva. Snart klar med rapporten, tror jag. Var i skolan idag och det är gott att se klassisarna. Synd vi inte hinner prata så mycket med varandra. Skulle va kul att höra om deras VFU.
Skulle gå en runda på 4-5 km, gick vilse och min runkeeper stannade på 8 km. Hade ändå karta med mig och kom hela vägen rätt tills det stod en lastbil mitt i stigen som gjorde det väldigt trångt och svårframkomligt. Knödde mig förbi den och kommer rakt in på en gårdsplan där det springer en muterad belgian blue- vorsthe lös. Den största jag sett i hela mitt liv. Tänker att han kan svälja min lille hårtuss i en enda tugga. Innan han får syn på oss krånglar jag oss tillbaka och får börja leta alternativa vägar. Låååångt kan det bli då. Och med regnställ på hann jag bli ordentligt svettig också.

Höll på att få ett rådjur i knät när jag skjutsade sonen till kompisen. Mina bromsar är jättebra och ABS:en funkar som den ska. Men mitt knä kommer nog att va blått i morgon. Smällde det i panelen under ratten i sladden som blev. Tur bilen kom på rätt håll igen.
Bambi klarade sig också med nöd o näppe.

Pratade med min lärare i dag om C-uppsatsen. Kankse jag ändå spinner vidare på processkartläggningarna om jag får för kommunen. Eller om min handledare på VFU:n kan hjälpa mig.  

Jag var inne på banken i dag och räknade på vad maxpriset för en villa är för oss så vi vet vad som är lönt att kolla på. Kände mig lite aktiv och initiativrik och vill ha lite framförhållning. Intressanta kalkyler. Om man ändrar från 2 bilar i hushållet till en bil kan man köpa ett hus som kostar en halv miljon mer. Märkligt att en bil påverkar så pass mycket. Undrar hur de räknar egentligen. Ändrar man 2 barn till 4 är det ingen skillnad alls. Jag tänker att ett barn borde vara mer kostsamt än en bil, men så är det kanske inte. Man kan halvera den enes inkomst också utan att det påverkar så mycket. Men en bil? Huvva. Trist att sitta själv och räkna på det men det är svårt att göra det tillsammans när man inte är tillsammans.  

Inaktiva kramar D.



Så här liten och ensam kan man lätt känna sig. Alltför ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0