Sjung om studentens.......arbetslöshet?

I går tog min  store lille pojk studenten. Ofattbart. Tur jag inte själv blir äldre. Det va ju nyss jag satt på balkongen o bölade för att han ville gå ut på gården och leka utan att mamma skulle följa med. Samma känsla kom över mig efter utsläppet och gratulationerna när han vinkade o vände ryggen till och gick bort mot flaket där kompisarna väntade. Men denna gången hade han inte en stor färgglad plasttraktor i handen och hängslor i jeansen. Nu hade han kostym, slips, finskor och studentmössa och en bolmande cigarr i handen.

Jag tänkte hålla ett litet tal till honom. Jag hann säga två meningar och sen såg det ut som att han skulle kräkas så jag fick avsluta väldigt abrupt med en skål och en halv minut senare va han ute på toan. Väldigt diskret men .... mitt tal blev ju lite konstigt. Shit happens...

Jag är iaf oerhört stolt över hans prestationer i skolan. Han har gjort ett hästjobb och är godkänd i alla ämne. Fantastiskt starkt jobbat!!!

I morgon far jag till el stockholmo och lämnar hundarna på sommarkollo. Sen har jag några dagar ledigt.

Dags att packa-kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0