Vårdnäs gård

Funderingar och reflektion. Många människor går omkring med den stora midsommardrömmen med sol, blåa hav, ett uppdukat bord vid strandkanten, vit duk, prästkragar, jordgubbar i blommiga skålar, krans i håret, alla ler och har det mysigt. Efter maten hoppar alla i böljan och badar och det är ljummet i vattnet och kvällen är myggfri...Men hur är det i verkligheten? Det är tolv grader varmt, lägenhet och regnet öser ner. Vänkretsen är minimal och potatisen kokar sönder. Men då kan man ju Alltid slå sig ner framför helvetesmackapären TV:n. Där finns den stora midsommardrömmen uppdukad med dragspel och rönnerdahl i bakgrunden, blommiga klänningar, Astrid Lindgrens sommarvisor och solsken i överflöd. Är det så vi vill uppleva våra drömmar som vi vill ska bli verklighet? Är det den verkligheten vi vill ha? En verklighet där vi sitter framför TV:n och drömmer om denverklighet vi egentligen skulle vilja ha, som vi drömmer om? Istället för att faktiskt acceptera att hur vi än firar blir det midsommar. Man väljer ju själv. 
 
Min midsommar blev bättre än förväntat. Inte som i drömmen, det va ju lite kallt. Men väldigt annorlunda. TACK snällaste Annaoch Jimmy för ni ville dela ett midsommardygn med mej. Dagen började med gråt och slutade definitivt bättre. Tre timmars bilresa var det lätt värt. Sillalunch, tradition med stång, lotteri och chokladhjul tillsammans med ett par tusen andra människor mitt ute i ingenstans på en enorm gräsmatta. Sen middag och på det ett par timmar i bastun som låg vid vattenbrynet där man kundesvalka av svetten.Fantastisk omgivning med ekskog och vackert kapell. Vi sattdär en stund och lyssnade på pianomusik. Jag tände ett ljus för ett barn som skulle varit fött denna veckan för elva år sedan. Min kärlek frågade vem jag tände ljuset för och jag svarade Att jag inte visste. För det vet jag ju inte, fick ju aldrig lära känna denna ofödda människan.
 
Motvind: Det är jobbigt att åka bil långt. Lite bättre när jag själv kör, men...booooooring.
Haringen bra present till store sonen som fyller år på tisdag.
Ångest på morgonen, jobbigt
 
Medvind:
Uppehåll hela midsommar. Yeah! 
 
Vindstilla:Vill åka dit igen. Ta med alla barnen och köra hinderbana, bada bastu, paddla kanot och ha det gott. Ska söka stipendie.
 
Strax hemma kram D.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0