New Body

Sonen har sålt New Body-grejer, underkläder, träningskläder, strumpor osv. Levererade i dag och hade jag varit lite mer om mig o kring mig så var där fler i klassen som hade velat köpa. Men det blir nog fler omgångar. Jag hade också velat köpa en New Body. Eller iaf nytt huvud. Idag när skolfröken skulle förklara hur årskurs tre är upplagd med valbara kurser, examensarbete och poäng fattade jag nada. Verkligen ingenting. Och allt ska va valt och bestämt till 15 april. Alltså min inriktning ska jag vara klar över inom tre veckor. Jag känner mig helt okapabel attvälja ett ämne att skriva ex-uppsats om. Har suttit och kollat på hemsidan och läst om kurserna men fattar inte mer för det. Jag som redan har 30 hp pedagogik sen innan kan inte tillgodoräkna mig det här. Knasigt. Vetenskapen är ju måttligt rolig. Eller??? Usch, jag vet inte...

Ikväll är det föräldramöte på skolan för åttondeklassarna. Jag gillar inte såna.

Just nu lyssnar jag på sonen som ringer och frågar om prao-plats på arkitektfirmor. Han är så artig och vältalig. Man blir ju nästan stolt. Men han får nej nej nej. Hör hur modet sviktar för varje samtal...

Nu ska jag gå och förbereda middan, en gratäng med färs potatis och lite annat smått o gott...Lite hittepåmat idag. Får se vad skafferiet har att erbjuda. Hoppas på att bli lite varm av matlagningen för jag blev genomfrusen av promenaden idag. 4,2 km på 39 min. Det blåste utav helsike ända in i benmärgen.

Kockkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0