Suckelisuck

CSN har börjat krångla om min inkomst från 2010. De vill ha lönespecar. Självklart sitter de i en gaffelpärm i ett register som heter lönespecar 2010 med en spec bakom varje flik som det står januari, februari, mars...osv. Fast inte hemma hos mig. Ringde upp min fd arb giv och de skulle se om de kunde få fram dem. Ringde min nuvarande arb giv och frågade men de får jag leta reda på själv på nätet....men om jag ändå va hemma idag och inte hade nåt för mig kunde jag ju komma och jobba för en vabbning. Har ju inte råd att tacka nej till de hundralapparna. Så min städning och biblioteksbesök och långpromenad blev inställd. Hade en jätte weard kund som pratade om sin förstoppning att jag till slut trodde det var dolda kameran. Jag är inte så lätt att genera men detta tog priset och jag kände helt plötsligt hur det bubblade av skratt inom mig. Han va kanske slamtömmare eller nåt så han var van vid skitsnack, vad vet jag?? Hoppas det löste sig....mohahahaha...

Hade en diskussion med sonen idag om att han tycker att han inte ska "behöva" laga sin egen mat.Vi pratar korv och makaroner. Barn ska inte behöva göra en massa saker,det är föräldrars ansvar. Han tycker inte jag tar hand om honom.  Fan va jag älskar hundar. En skål torrfoder och svansen går som en propeller. 
 
Trodde jag skulle få somna i en varm go famn i kväll. Men icke. Ska inte tro så mycket,blir bara besviken.
Längtar som tokig ibland. Vardagsproblem, att ha nån stötta. Jag vill flytta ihop. Nu. Eller helst i går. 

Nattikram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0