Tävlingsmänniska? Inte jag!

Där var redan en kille och en äldre tant som simmade när jag hoppade i. Jag värmde upp tre längder. Hade suttit i bastun ett tag så vattnet va svalt och skönt att dyka ner i. Tog bana ett, såklart. Killen simmade på tvåan. Han låg 2/3 längd före mej. Det går ju inte, så kan det inte va. Efter 7 längder är jag i kapp och den åttonde satte jag handen i kaklet före honom. Haha!! Men han va seg för sen började han öka och jag va lite trött vid det laget....Började snegla på tanten på bana tre. Hon va en halv längd före. Henne var jag i kapp på tre längder. Ingen match. Simmade 40 minuter och bara låg och flöt sista stunden. Sen bastade jag till svetten rann. Så sjukt skönt.

När jag gick hemåt över skolgården var det ganska dunkelt och mörkt, dålig belysning, och jag tänkte på rånöverfallet som var i byn för några veckor sen. Läskigt. Plötsligt springer det nåt en bit framför mig. En dvärg? Ett barn? Alldeles tyst försvinner det runt husknuten. När jag kommer runt ser jag siluetten. En hare. En så j-a stor hare. Säkert en meter hög. Cooooolt :)

Den 13 maj är det konfirmation av sonen. Skickar man ut inbjudan till sånt???

Vettoetikett-kram D.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0