Underbara morgon

Trodde på allvar att jag aldrig i hela mitt liv skulle kunna tycka att en morgon är underbar. Men idag är den det. Vaknade en halvtimme före klockan ringde och låg och blundade och slappnade av o klappade på hunden en stund. Upp, på med kläder och gick en 4 km powerwalk. 2 harar, en trana på mycket låg höjd, en ekorre (som hunden också tyvärr fick syn på) och hundratusen småfåglar blev naturskörden. Och svettig blev jag. En tranflock sjöng en bit bort och den ensamme stackars tranan som kom svävande precis ovanför mitt huvud svarade. De låter ungefär som fotbollstutorna fast lite finare. I denna morgonsång bröt en fasan in med en skräll. De låter inte så fint. Solen var på väg upp och det är helt vindstilla. Härligt härligt. Nu sitter jag med kaffe och yoghurt, nyduschad och ska åka på frukostmöte på min vfu.

Hejhopppillesnopp D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0