Slött o slappt

Medvind:
Jag är godkänd på statistiken och vaknade med ett leende.
Morgonen flöt ganska bra med frukost, hundar, tvätt och son som packade för en LAN-helg. 
Jag och Loppan har slappat hela dagen och det är såååå skönt att inte känna stress över skolan.
Hundarna har fått lite pälsvård på köksbordet. Med dammsugaren i beredskap. Så nu drar de inte in så mycket grus längre.

Motvind:
En av tvättmaskinerna va trasig och ville inte centrifugera. Typiskt när jag har sex maskiner att tvätta.
Gick på stan en timme och letade efter ett mini-rivjärn. Slut överallt utom på Nisses där de kostade 149 kr. På TIGER finns de normalt för tio spänn.
Lille hunden har varit halt hela eftermiddagen. Kan inte se något på tassen men han slickar på den hela tiden. Har jag klippt för kort kanske?

Vindstilla:
I kväll blir det melodifestivalen. Bara jag och Loppan. Vi har köpt godis och popcorn som vi ska ha senare. Nu har vi ätit pastasallad som var önskematen. Med oliver och ost i.
Tänker att jag inte gjort ett vettigt jota en sån här slappedag men om jag tänker efter så har jag:
Tvättat sex maskiner, inkl överkastet och sängkläder.
Trimmat hundarna och varit ute med dem fyra gånger.
Lämnat barn och dator hos kompis.
Gått på stan och köpt godis.
Läst tidningen OTTAR från RFSU.
Letat efter hundtrimmers på nätet.
Spelat Wordfued många omgångar.
Satt en sladdlist på golvet.
Duschat.
Tänkt och funderat utan att bli störd.
Planerat morgondagen.

Aktiv passivitet. Kram D.
Lagat lunch och kvällsmat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0