Jag heter Ström om det kan va till nån ledning

Om nu svenskarna gnäller så in i bomben på att elen är dyr; varför står då TV:n på dagarna i ända? Varför torktumlas tvätt som kan hängas? Varför har man ismaskin i kylen eller 1058 spotlights i kökstaket? Eller 43 apparater i köket som behöver ström som gör saker som man kan göra med handkraft? Elvisp och citruspress och degknådare och matberedare. Det finns mycket som man själv kan påverka i jakten på att sänka sin elförbrukning. På köpet gör man av med sin egen överskottsenergi (den där onödiga extra kakan till kaffet tex) genom att vispa, pressa och knåda själv. Kan även upplysa om att man KAN öppna dörrar utan att trycka på en knapp vid sidan, man KAN gå i trappor istället för att ta hissen och man MÅSTE inte åka i rulltrappan. Om man inte är funktionshindrad eller handikappad på nåt sätt. Det är ju faktiskt dem som de här hjälpmedeln är till för. Små små saker för den enskilde människan men av stor betydelse för den totala folkhälsan.

Medvind:
Sov äntligen nästan hela natten.
Har älskat att va student idag. Legat i soffan under en filt och läst, slumrat lite, ätit när jag vill och klappat hunden.

Motvind:
Jag har fått alla lönelappar och det stämmer inte med skatteverkets uppgifter om min inkomst. Suck.
Mår fortfarande rätt dåligt av tabletterna men ska prova att halvera dosen på morgonen och se om jag sover lite bättre och om huvudvärken försvinner.

Vindstilla:
Har ont i huvudet fortfarande och det blir värre när pulsen går upp. Skulle springa idag men huvudvärken gjorde att jag bestämde mig för en powerwalk istället. Men när jag börjat gå va det så skönt i solen att jag gick långsamt. Så det blev en slowwalk med vitsippespaning i stället. 4,5 km tog 1,25 timme... Till och med hundarna lunkade på sakta och njöt av alla dofter. Vi träffade en 12 veckors rottweilervalp som Sigge busade lite med. Men den vägde 4 ggr så mkt som honom så han blev lite rädd när den blev för närgången. Så söööööta de är.Ville brydde sig inte alls om den. Tråkfarbror.

Soliga kramar D.



Visst gör det ont när knoppar brista...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0