Hyresgäst, elektriker, städerska, alltiett.

Det pratas om ADHD på radion idag.Jag har haft mer med ADSL att göra än med ADHD. Intressant är att ganska många barn som får denna diagnos också har föräldrar som får samma diagnos. Det forskas mycket på behandling och medicinering (såklart eftersom lm-företagen vill tjäna pengar på en växande skara diagnostiserade), men är det inte mer intressant varför man drabbas från början? Vad utlöser en ADHD? Och varför? Och nu kopplar jag detta till genforskningen som det prtades om i förra veckan där föräldrar med gener för svåra sjukdomar kunde plocka ur ägg och tvätta dem från de skadade generna för att få friska barn (varför nu en vuxen som vet att de ska dö i förtid vill ha barn öht). Varför erbjuds inte ADHD-diagnostiserade detta? Hur många i samhället ska vi ha som äter amfetamin? Hur kommer en samhällsutveckling se ut på tex arbetsmarknaden om 5 % av alla arbetsföra har en ADHD-diagnos? Vad jag förstått är den livslång även om man med medicinering kan leva ett ganska funktionellt liv. Kommer hela mänskligheten att vara medikaliserad om 30 år? Hur många och vilka beteende ska vi göra till en diagnos? Skrämmande tanke. Det räcker med att var o varannan bilförare därute tar sömntabletter eller lugnande 6-7 timmar innan de sätter sig bak ratten. Man blir rädd.

Medvind:
Idag ska jag gå till simhallen och simma av mig lite.
Solen skiner, måste gå ut en stund.

Motvind:
Det går trögt med skolarbetet idag. Många begrepp att hålla reda på.
Pratade med vaktis i morse om tvättmaskinen som inte vill centrifugera. Det finns tre proppar i proppskåpet varav en har gått om maskinen inte vill centrifugera. (borde jag väl själv förstått) Det står nya proppar ovanpå skåpet och det är bara att byta om maskinen strejkar.        Så va de me de.....Japp.
Har upptäckt en fuktfläck på golvet neranför fönstret och det känns som väggen runt fönstret är fuktig och det har varit små pölar på fönsterbrädan när det spöregnat och vinden stått på.... 

JAG VILL FLYTTA!!!!!!!!!!

Vindstilla:
Ikväll ska jag få somna omsluten av en stor varm go famn. Jag längtar redan.
Min storson har tatuerat sig. En stor grej på armen, ett kors med vingar. Hoppas han är nöjd.

Elektriska kramar D. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0