Är i gång igen

Medvind:
Jag får pengar tillbaka på skatten !!! Yeah!!
Sprang 3,5 km och det gick över förväntan. Hundarna hängde med och storhunden höll lugnt och jämt tempo och verkade tycka det va skönt. Krokusar och tulpanblad sticker upp överallt.
Det jag hann med från att göra-listan är:
Ladda kameran
Handla
Springa
Duscha
Loppan kom hem med mormor och morfar som ändå skulle kolla kakel till nya badrummet. Det blir snyggt, tror jag!

Motvind:
Loppan har sina läxböcker hemma hos sin pappa. Hoppas vi kan hämta dem i morgon.
Resten av listan får jag göra i morgon. Eller nån annan dag. Eller aldrig.

Vindstilla:
Startade ett krig på en fb-grupp genom att tycka att man inte ska ha rätt till kejsarsnitt om det inte finns medicinska skäl. Ojojoj. Men om man är jätterädd för att flyga...bokar man en resa till Australien då??? Varför medikaliserar vi så mycket? Och varför tror alla att det gör så himla ont att föda barn? Jo, för någon har inbillat dem det eller så har de sett en skrikande födande kvinna liggande på rygg med slangar och elektronik...som förväntar sig att sjukan ska "fixa" deras förlossning. Om vi vågade tänka utanför ramen och ifrågasätta...kritiskt tänkande..sunt förnuft. Vad är en kvinnokropp gjord för? Vad har kvinnor gjort i alla tider? Inställningen är avgörande. Jag ska lära mina barn....

Kram D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0