Om jag får skänka dej min tid, vill du sen dela den med mej?

Helgens medvind:
Hundens kameraundersökning gick bra. Han somnade in i famnen på mig och det blev ungefär sammma känsla som när en bebis somnar i famnen. Han var trött när vi kom hem och hela eftermiddagen satt vi på gräsmattan i solen och vilade. Medan storhunden va sövd gick jag och den lille på upptäcksfärd och hittade nässelskott som jag gjorde en supergod smoothie på till lunch.
Igår lånade jag och mannenimittliv en gräsmatta och låg och degade på hela eftermiddagen. Faktiskt en helg där jag kännt mig lite ledig och avslappnad. Somnade som en klubbad säl i soffan i går kväll efter supergod baconlindad fylld kyckling och ett glas vin. Så skönt.
Har kört räzerbilen hela helgen och det är så härligt när det händer saker när man trycker på pedalen.
Idag va jag och sonen på Nova Lund och handlade konfa-kläder till honom. Mycket pengar gick men han fick rätt mycket kläder för dem. Han blir skitsnygg i väst, vit skjorta och slips!!
Gick en runda i dag på fm och hörde ormvråken skrika och fick se den på ganska nära håll. Riktigt skönt i solen var det. Tussilagon blommar i vägkanten och det är nog vår på riktigt nu.
Storsonen och hans kompisar behövde övernattning mellan lör-sön så i morse hade vi hotelfrukost till alla ungarna. Mysigt, faktiskt, att ha dem här. Trevliga bakfulla killar.
66666666666666666666666666666666666666666  (oj, hunden ville vila huvudet i knät på migoch la upp det på tangentbordet)
Motvind:
Der var ganska tufft att åka ensam till veterinären. Jag är ju lite blödig och sådär orolig, det hade varit tryggt att ha nån med. HundStackarn va så groggy när vi åkte hem att han trillade ner på golvet i bilen när jag bromsade för rödljus.
Veterinären sa att den lille hunden är tjock. Så nu blir det att hålla igen på honom. 
Mitt hem är dammit och hårigt. 
Kom inte ut och sprang eller ut på nån långpromenad med ryggsäck, filt och fika som jag längtar efter. Men kanske kommer det fler fina dagar...
Jag och sonen missade tåget hem i kväll och fick vänta en timme till nästa. Vi hittade en italiensk glassbar som tur va. Men sen frös jag så in i bomben att jag fortfarande känner mig kall. 

Vindstilla:
Ekonomisk stress. Undrar hur många drabbade det finns. Ekonomi kan verkligen stressa. Oroa. Sover inte så bra, men vet inte om det är för att jag funderar på ekonomin. Men sjuka hunden, konfirmationen, bilens service, trasig tand och minimalt med jobb. Svåra ekvationer. Tidningar på morgonen? Hm, kanske ingen bra idé. Ska kolla med chefen om jag kanske kan få jobba varannan lördag. Eller nåt. Ett år till. Sen är det färdigpluggat och jag kan be bostadsbidrag och CSN dra dit pepparn växer. 
Digital stress. Mobiltelefoner och dator, alltid tillgänglig, alltid ett pling som går före allt. Det första på morgonen: telefonen, kolla facebook, där det egentligen inte händer så mycket mer än att folk söker bekräftelse, ganska tragiskt om man tänker efter. (Och, jo, det gör du också, varför skriver du annars en statusuppdatering??) Helt utanför det sociala umgängets konversationer om du inte följer Big Brother eller kollar på nån annan reklamkanals skitprogram. Ska försöka att avskärma mig lite och lämna telefonen hemma lite oftare. Och inte sova med den brevid sängen. Får komma på nåt annat som väckarklocka. 
Loppan tycker att Kenneth-klubben är det barnsligaste tramsigaste som finns. Att vuxna människor har en klubb där bara de som heter Kenneth får vara med är det fånigaste hon hört talas om. Jag tycker det är ganska kul ;)

Söndagskram D.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0