Pallar ente

Igår hamnade jag i soffan tillsammans med en värmd matlåda och en burk marängswiss. Jag spelade wordfued i två timmar. Så otroligt avkopplande. Vann alla utom en. 

Motvind:
Hundarna har fästingar krypande i pälsen och de ligger i min säng...
Vaknade i morse och hade helst sett att man kunde hoppa över den här dagen.
Tvättstugan...suck...sopade golvet, eller gjorde ett försök. Golvet är ett flagnat målat cementgolv och all smuts och damm fastnar i form av stora råttor.
Ätit spag o k-sås (förkortningen jag använder på märkningen av matlådorna för spagetti och köttfärssås) till lunch och det står mig upp i halsen, mår illa på ett konstigt vis. 
Ville ingenting idag, allt va bara trist o grått och ovanpå det sken den där j-a solen som man ska va så glad för.

Medvind:
Sonen hade ställt sin egen klocka och skuttade upp och käkade flingor till frukost. Jag är fortfarande förvånad. Tonåringar kan chockera på sitt eget lilla vis.
Efter mycket vånda och en liten spark därbak av en av mina livlinor så kom jag utanför dörren. Slingan jag går är inne i skogen mest men så kommer man till en öppen betesäng och mitt i sluttningen på den mot söder finns det en sten. Den är perfekt att luta ryggen mot. Tog av mig jackan och satt i bara linne och solade en halvtimme. Det var så gott. Hundarna la sig och njöt i värmen de också.

Vindstilla:
Måste leta fram sommardäcken i källaren o lägga ut dem i bilen. I morgon åker de på. Sen kanske kanske jag springer en runda,,,
Ska försöka lära mig powerpoint sen i kväll...
Håglösa kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0