Before you abuse, critizice and accuse, walk a mile in my shoes

Medvind:
Det va kul att prata med klassisarna i dag när vi skulle reflektera över vår praktik hittills. Satt en stund o snackade skit med bästa Mariana en timme efteråt. Ibland behöver man kräka av sig saker. En reflektion i sig, faktiskt.
Hämtade Loppan tidigt och vi degade på gräsmattan ett tag medan jag tvättade. Efter maten gick jag min halva mil. Så underbart doftande skog  med rådjur i motljus och ekorre som visade upp sin mest akrobatiska sida.
Känner mig ganska harmonisk idag.

Motvind:
Märkte att min telefon inte ville ladda i går kväll. Nu går det igen efter en runda in på PMR och en ny laddsladd. Tack snälla PMR.
Jag har bränt bröstet ännu lite mer idag. Det kliar.
Jag har tvättstugan full med tvätt som jag måste hämta nu. Båååååring.
Fick en liten reprissalie av vaktis att jag måste flytta på min bänk, som jag satt på gräsmattan för allas trevnad. Han orkar inte flytta den när han ska klippa gräset. Slögubbe.

Vindstilla:
Loppans omdöme kom hem i dag. Vafan, hon e 7 år gammal och ska sätta upp 4 mål för sitt skolarbete med förbättringsförslag. Kan hon inte bara få va nöjd? Hon sa att hon ville ha samma mål som iförra terminen. Hon tyckte de funkade ganska bra.Ok. Så då får hon väl ha det då. När jag läste om matematiken; att hon har förmåga att utläsa tabeller och diagram frågade hon: Vad är en tabell för något? .....

Jag är väldigt kär och förälskad. Det är härligt.

Söta sockriga kramar D.

Fast nu har jag ändrat mej. jag hämtar upp tvätten i morgon bitti istället. Pallar inte nu. Natti puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0