Blommor och blad, en miljard

Pollenallergi?
Så fort jag går utanför dörren börjar näsan rinna som en kran,ögonen kliar och jag blir torr som fnöske i halsen. Jag är otroligt trött och har en massa gegga i näsan på kvällen. Att jag inte fattat det innan.

Medvind:
Lagade kanongod mat i kväll. Kycklingfile med en klick smör, vitlök och persilja på och in i ugnen. Sås på grädde, strimlad salami och persilja. Tagliatelle och den obligatoriska salladen till. Super gott och superenkelt. Ta-da!!!
Loppan ringde och ville komma hit i morgon. Me like!!

Motvind:
Orkade inte lägga in tvätten och orkade bara bädda en av sängarna. Måste dammsuga också. Ville ju ha tid att gå i stan en stund i morgon när jag ändå måste till bibblan. Har jag svintur hittar jag en trasa för nån hundring som jag kan ha på söndag. Men varför skulle jag ha det?

Vindstilla:
Postkodlotteriet ringde och talade om hur många miljoner de skulle dela ut denna månaden. Man fick fina påslakan av satin också om man beställde lotter nu. Men jag tackade nej, 300 är mycket pengar. Skulle jag bli förvånad om det blir lilla hålan Sösdala som får ta del av alla miljonerna? Nä. Inte det minsta.

Gäspig kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0