Blott en dag, ett ögonblick i sänder

Läser inlägg jag gjorde för ett år sedan. Intressant. Mycket mera djup i dem än de jag skriver nu. Är jag kanske helt avstängd känslomässigt?

Eller börjar jag bara tröttna på bloggandet? Har det kanske tappat hela sitt syfte? Fast eftersom jag går tillbaka och läser så funkar det ju än. Eller är det för att ännu en kurs snart är slut och pressen med rapport och presentation börjar komma närmre? Tål ju inte stressen alls, även om det är kul saker på gång. Och just nu är det jättemycket som jag behöver styra upp men faktiskt bara skjuter i från mig.
*Student den åttonde. Present???? Samma dag är det skolavslutning för Loppan och mellanpojken. Pussel pussel. Syrran kommer ner och det ser jag fram emot.
*Stockholmsresa som bara blir mer och mer inkrånglad, borde ringa samtal och bestämma och boka. Men drar mig och tänker: "imorgon".
*Avtackar min bästa kollega den femte men har ingen barnvakt ännu. Borde ta tag i det.
*Borde boka klipptid till mig själv innan bröllopen.
*Sonen måste verkligen ha nya skor. Han får betala själv med sina konfa pengar. Det sticker lite i hjärtat men så får det bli.
*Möhippa på g. Jobbar såklart den dagen. Stress stress, vet inte ens om jag har barnvakt då.
*Grillkväll med skolan, regnigt ska det bli.
*Rapporter hit och dit, skriva skriva....

Jajaja, det får bli som det blir med allt. Jorden snurrar väl ändå.

Medvind:
Sprang 3 km i morse. Underbart med blommor, fågelsång och allt vackert grönt som exploderat.
Verkar minsann som att jag är timanställd i kommunen några månader till hösten :))))  Yeah! Så himla skoj.

Motvind:
Ville springa Hörby marknadslopp men jobbar såklart länge den dagen. Ville ju slå tiden från  förrfjor...

Vindsitlla:
När jag går med hundarna på morgonen går jag förbi en jäääättelång syrenhäck och den doftar ljuvligt underbart. Jag går och drar in och drar in och drar in doft i näsan. Utan att andas ut emellan. När jag gått förbi hela är jag helt anfådd och känner mig sprickfärdig av all doft. Tur det inte är syrener hela rundan, då skulle jag förmodligen svimma innan jag var hemma igen.

Nu ska jag fortsätta röja på Loppans skrivbord så hon kan använda det. Hon fick ett bryt när det låg kläder där..." Jag får ett fint nytt skrivbord men jag kan inte använda det för att du lägger dina kläder där..." och tårarna sprutade som fontäner på henne. "Jag lovar, jag ska fixa det, jag ska läga kläderna någon annanstans", svarar jag. " Du kan ju prova med att lägga dem i garderoben till exempel", säger den lilla snutiga överkloka ungen då. Ibland blir man mållös.

Städkram D.



Utsikt från hotelrummet i Karlskrona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0