Familjen Fredriksson

Jag har nu tagit del av mer fakta kring fallet Fredriksson. Han är egenföretagare och har alltså ingen arbetsgivare vilket gör det problematiskt i sin rehabiliteringsprocess. Det ändrar inte min ståndpunkt. Ett företag går ibland väldigt bra och ibland lite sämre. Och som egenföretagare får man kanske se till att ha extra bra koll på försäkringar o dyl för olika händelser, tex att man kan bli sjuk eller att företaget inte går så bra. Nu helt plötsligt har han kraft att bestrida beslutet, men inte jobba. Han orkar utforska grottor, men inte jobba.....ok. NU kände jag mig liiiite elak.
Han hade tänkt börja jobba heltid efter sommaren och det är ju bara tre månader dit och under den tiden kanske han kan klara sig på halvtid???
Bemötandet från personalen kunde möjligen skötts lite smidigare av FK, men all personal har inte all den proffessionella kompetens som behövs i alla situationer. Vi är olika och bra på olika saker.

Nyvärderad kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0