Kaprifol

Denna dagen i korthet:

Medvind:
Anställningspapper för jobb i kommunen till hösten klara.
Lång promenad i skogen med blomplockning. Världens största vildblomsbukett som jag inte når runt med en hand.
Sonen fick godkänt i bild efter att ha suttit halva natten med sista uppgiften. Skönt att han ser att ansträngning ger resultat.
Jag träffade brännbollsbollen med racketen på avslutningsgrillet på skolan.
Bytte vanlig tråkig grillad korv till pasta sallad med oliver, feta o soltorkade tomater.

Motvind:
Nässlade handen när jag skulle ta ett gäng smörblommor som stod i högt gräs. Det svider och sticker än.
Förlorade brännbollen mot snorungarna.
En hel vecka har försvunnit i kalendern. Jag trodde jag hade två veckor på mig att skriva färdigt rapporten. Men fel fel fel av mig....

Vindstilla:
Har längtat extra mycket i dag efter att va sambo istället för särbo.
Känt mig glad och pigg och skrattat mycket.

Blomsterkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0