Sega sockerbomber

Tror jag har koll på morgondagen. Har knäckt ägg och kastat maränger i soppåsen på löpande band känns det som. Sega maränger är skitäckliga och kan inte användas enligt sonen. Han har så stoooora planer och vill så mycket. Och jag är korkad nog att tänka: Jodå, det här kommer han att fixa. Men va händer??? Han lackar ur när det inte "bara" är att.....osså står jag där själv med hela skiten tillslut ändå. Det blev köpemaränger och en jäklig besvärlig tårta som ska läggas ihop imorgonbitti.....Varför stoppade jag inte honom och tvingade honom att göra en helt jävla vanlig kladdkaka med grädde och frukt till????



Eller detta receptet hade varit ännu bättre.


Medvind:
Vaknade i goa famnen och fick frukosten serverad.
Gått en långrunda i regnet idag och det är skönt.

Motvind:
Efter en heltrevlig spontankväll hos kollegan vaknade jag och va lite bakis.
Vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig i morgon.
Store hunden råkade i luven på en lös schäfer som dök upp. Han blev rejält biten i skinkan men inget blodvite. Han är väldigt öm. Jag blev ju livrädd först men han gav upp ganska snabbt, la sig på rygg o bara skrek. Då backade hon.

Vindstilla:
En av de misslyckade marängbottnarna la jag banener grädde, glass, chokladsås och strössel på och det åt vi till en Hamiltonfilm nu ikväll. Det smakade typ sockerbomb. Men gott.

Mätta kramar D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0