Njuta och tänka efter

Medvind:
Har haft en underbar dag med så mycket tur!!!
Började med UV-samtal för Loppan. Hon är bäst på allt.
Sen åkte jag med bästa Tina till stan. Vi gick o kollade kläder och provade massor tills vi höll på att svimma av hunger. Då åt vi en super bakad potatis med räkor och satt ute, varmt o skönt och vi bara njöt.. När vi kom till baka till bilen hade visst parkeringen gått ut för två timmar sen. Men parkeringsvakten hade nog också suttit ute nånstans och njutit för inga böter hade vi fått :) 
Jag hade lovat nässelsoppa till middag och den blev god.
Store hunden sprang lös över fältet vi gick på för att komma bort tillbästa nässelstället och han njöt också.
Sonen provbakade tårtan till söndag och den blev kanongod.

Motvind:
Klänningen jag hittade hade en trasig knapp och det va sista exet såklart..
Det störtregnade när jag skulle ut och plocka nässlor så jag tog på mina braa (trodde jag) eccokängor och min nederbördskuvös. Allt läckte in vatten. Jädra skor å va kassa.
Stopp i vasken. Totalstopp. provade med kaustiksoda. Hm, funka inte. Skruvade loss alla rör och stoppet sitter inte hos mej....Händerna fulla med syra (handskar???) och det känns inte så skönt på dem nu. Hela köket fullt av disk från sonens tårtbakande och min soppkokning. Hade dessutom stekta bacon och sallad till så det va inte lilla disken som jag tog hand om i duschen sen.

Vindstilla:
Någon hade gjort ett inlägg om att man skulle protestera mot att nationalsången är förbjuden i svenska skolor. Inte en enda kan namnge en skola som den är förbjuden på och varför skulle den vara det? Jag skulle vilja veta hur många skolor som har den som tradition på skolavslutningen. Jag har inte hört talas om en enda. Googlar man på det kommer det bara upp en massa diskussionsforum om det men ingen vettig källa någonstans eller namn på skolor.
Ett annat inlägg handlade om en veterinär som felbehandlat. Namn och klinik var utskrivet. Varför delar man ett sånt inlägg när man inte känner veterinär eller djurägare ens?? Man vet ju inte var historien kommer från eller vad den bottnar i. Förtal, skulle jag vilja anmäla det som.

Moralkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0