Tips till arbetsledaren Therese på MAX

Idag har jag och bästa Stinan haft frukost i det gröna. En underbar morgon när en macka i gräset smakar fantastiskt gott.

Medvind:
Store hunden har gått lös hela förmiddagen och skött sig bra.
När jag är på väg till parkeringen och kommer på att jag glömt att ta med plånboken från disken inne på MQ fyra minuter innan stängning och jag springer tillbaka och hinner och den ligger kvar: då blev jag glad. Jag har sån tur med allt. Flow.
Jag och sonen har shoppat utan att bli ovänneren enda gång.

Motvind:
Det är knepigt att kombinera sommarkläder när man knappt har några. Saknar vanliga toppar.

Vindstilla:
Vi käkade på MAX i kväll. Det finns flera förbättringsförslag som jag skulle kunna ge dem:
* rena arbetskläder, speciellt när de har vita överdelar
*lite mer pondus hos personalen, de står och ber om ursäkt att de tar emot en beställning
*liiiite mer serviceminded finns att önska, ett leende hade inte varit fel
*jag avböjer gärna svettdroppar från personalens hakor i min mat
*se över era processer: vem gör vad när. Och varför?
*även överviktig personal ska ha arbetskläder som passar (eller ännu hellre en livsstilsförändringskurs) och de ska inte jobba i ett arbetslag där de andra är smala och smidiga och rör sig dubbelt så fort. Då ser man verkligen hur sakta det går för den som har mer än nödvändigt mycket att släpa på
*de ska inte ha så långa väntetider för då hinner kunderna stå och fundera på förbättringsförslag och se alla brister i deras rutiner
Hamburgerkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0