Lång näsa

Hemma igen. Borta bra, hemma bäst. Har haft det mysigt, lugnt och skönt. Shoppat lite och ätit gott.

Motvind:
Gillar inte stavningsfuktionen på iPaden. Den skriver lite hur den vill.
Drack en cider och ett glas vin i går och jag mår verkligen jättedåligt av kombon tabletter/alkohol. Det är ju skittrist om jag inte ens skulle kunna dricka nåt glas vin då och då utan att må däligt. Blir helt konstig i humöret. Ska nog byta till de andra tabletterna igen ändå.
Har sovit dåligt inatt, nån låg och sågade ved i samma säng. Jobbigt.

Medvind:
Store hunden är klippt. Len som en babyrumpa är han och alldeles nytvättad i pälsen.
Fick middag hos exmannen ikväll när jag var i hans trädgård och klippte hunden. Gott va det.
Hotellfrukost....mmmmmmums. Även om den tillhörde de sämre som jag varit med om.
Åt en sillamacka i Hällevik på vägen hem och det var jättegott.
I går kväll satt vi ute under en gasolvärmare nästan ända nere vid havet och det var helt vindstilla. 

Vindstilla:
Har hunnit fotografera en del och jag ska skyndsamt lägga in bilderna, dock inte idag. 
Att komma bort så här ett par dagar lite spontant är nog nyttigt. Och jag älskar ju överraskningar även om jag tycker just packningsmomentet är jobbigt. Jag var stundom helt övertygad om att hjärtat skulle langa fram en förlovningsring under trippen, men så bidde det inte. Så syftet med resan var nåt helt annat än vad jag inbillade mig. Men det va väldigt avkopplande och mysigt.

Nu är det hög tid att krypa ner i lusasken. Ska upp tidigt och åka till storstaden.

Hemmakram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0