Solsidan

Medvind:
Jag har jobbat några timmar idag, klirr klirr.
Sonen som är på läger lever. Det fanns ett inlägg på fb från honom i går kväll.

Motvind:
Funderar på att anmäla min arbetsplats. Den bryter mot lagen.
Store hunden har öroninflammation. Han är ett måndagsexemplar.
Har fullt med pigmentfläckar i hela pannan som kommit efter solandet. Ser inte så frächt ut.
 
Vindstilla:
Blev medvetslös redan vid tio i gårkväll trots en powernap på eftermiddagen. Är så hemskt trött, sömnigt trött.
Glömt stänga kaffekokaren för andra gången på kort tid. Tur där varit kaffe i kannan så det har tagit några timmar att få till den svarta tjärliknande gojjan i botten.

Jag blir galen på attityden som breder ut sig i Sverige att alla bara ska ha och ha. Frikort inom vård och mediciner ska nyttjas, men inte utnyttjas. "Jag har gratis medicin så då får man passa på att hämta ut lite extra..." kan det låta...Men hallå!!!!! Gratis för vem???? Någon har betalat medicinerna. Att man har frikort betyder inte att det är gratis!!! Det är heller ingen mänsklig rättighet att bo i villa, ha två bilar och åka till thailand var vinter. Man får kanske snällt rätta mun efter massäck!

saker jag inte vill att min skatt går till:
provrörsbefruktning
hudkorrigering efter gastric bypass
gastric bypassoperationer
att operera in öronen på barn
sterilisering
mediciner för vällevnadssjukdomar
arbetsmarknadspolitiska åtgärder
astmamediciner
sjukskrivningar av personer som inte är sjuka
löner till staffettläkare

Allt för idag kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0