Listen, inte bara i golv och tak

Så. Nu är det gjort. Ingen ska komma om 14 år när pojken kan föra sin egen talan och säga att ingen gjorde något. Jag har agerat och förhoppningsvis leder det till något bra. Jag vill dem väl och det kan jag stå för.

Medvind:
Har kollat lite på det här med geocaching, verkar spännande! Kollade kartan och det finns massor av skatter som jag går förbi varje dag. Kanske detta kan inspirera till att börja springa?

Motvind:
Store hunden kom upp i sängen kl halv fem i morse och ville ligga sked. Mysigt tänkte jag först. Sen hörde jag hur det var fyrverkeri i magen på honom. Han fick lite mat och det lugnade sig lite. Jäkla skit. Men om jag tänker tillbaka på helgen så är det kanske inte så konstigt. Får ta en allvarlig diskussion om hundars psykologi med familjemedlemmarna. Igen. Inte konstigt om magen pajjar ihop när han hör sitt namn kors och tvärs hela tiden och inte får ett enda vettigt kommando som han förstår. Hans namn kan ju inte både betyda kom, sitt, stanna, vänta, kopplet har snurrat in sig, och gå fortare. Det värsta är att när jag sen vill honom något och säager hans namn, så lyssnar han inte. Sen tål inte magen att bli matad med allehanda små godisbitar i tid och otid och för aktiviteter som han inte ens förstår när han gjort nåt rätt eller fel. Det blir lite som pojken som skriker att vargen kommer. Jag vet inte hur tydlig jag ska behöva vara. Jag har lovat mej själv att han inte ska behöva ha ont för då tar jag bort honom. Men jag kan ju inte ta bort honom pga andras oförstånd eller okunskap. Det vore inte rätt.

Vindstilla:
Skriv skriv skriv där jag borde. Dvs på rapporten....
Trött trött och illamående nu på morgonen. Blir kanske en powernap i eftermiddag?

D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0