Assistanskåren?

Motvind: Trött, tröttare tröttast. Tröttsamt. Bröst som trycker, huvud som bultar, torkrummet fullt av tvätt, disk, grusiga golv, obäddade sängar, mat, hundar och annat fix. Vila? Orkar inte ens duscha.Bästa Tinan ringde och skällde på mig att jag inte ringt henne om hjälp med tvätten eller skjuts till akuten. Ja, hon har väl rätt. Klart jag skulle ringt. Loppan hjälpte iaf till att bädda lite innan hon åkte.
Medvind: Fick brev i går om att marklägenheten i stan fortfarande är ledig. Ska samla lite kraft och åka in och kolla i kväll. Tillåter mig att drömma om en uteplats, en egen tvättmaskin, ett eget sovrum och en och annan god granne kanske? Undrar vilket väderstreck uteplatsen är i? Finns det diskmaskin?
Vindstilla: Att inte jobba när man ska "ta det lugnt och vila" är ju en sak. Men allt hemmafix då? Skulle funnits en jour som gled in och tog över när man bara bölar av trötthet.
Trötthetskram D.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0