Pengabry

wow. sovit nästan 9 timmar utan avbrott. så skönt. idag har jag megamycket att uträtta. flera telefonsamtal och idag ska projektplanen och etikansökan in. men först blir det en timmes promenad runt slottet.dagens morgonfundering är varför jag har börjat tänka på att ta en väldigt lång semester efter examen. alltså åka bort-semester, långt bort. är det
1. för att jag är helt slutkörd.
2. för att jag försöker leva snålt och sparsamt och ekonomiskt egentligen skulle kunna det
3. för att fly från ovissheten med ett nytt jobb o allt vad det innebär
4. för att jag inte haft någon lång semester på några år
5. för att det ändå känns som att jag aldrig kommer att hitta en bra annan bostad inom överskådlig tid och även om jag gör det räcker inte min lilla insats till nåt vettigt och då kan jag lika bra använda den till annat.
men måste jag ha en ursäkt eller förklaring till allt?
jag kan ju också bara göra det för att jag kan och vill och för att jag mår bra av att ha nåt att se fram emot.
morgonkram d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0