Att boosta sin förmåga, hur gör man?

Medvind:
Snarksprayen från apoteket fungerade! Yes! Hoppas bara den inte sänker motivationen till att gå ner i vikt...
Kom ut i skogen och grillade korv idag.
Bytat sladdlister som var trasiga och satt i en lampa som lyser fint igen.
Haft storsonen här hela helgen och det är skönt att rå om honom lite.
Hade en stor del av flocken samlad till kvällsmat i kväll och det var riktigt mysigt att sitta med alla och bara prata om allt möjligt.
Motvind:
Sömnbrist i mängder och med den kommer ångesten och knackar på. Är livrädd att bli helt passiv om jag sätter mig ner en stund.
Kommit på att mitt liv enbart består av en massa måste-grejer alltid. Till och med det som förut var vill-grejer som att gå ut med hundarna, laga mat och hålla en viss ordning i bostaden. Det finns inte några glädjeämnen kvar, inget jag gör för att jag vill eller för att det är lustfyllt. Kollade på en träningsform som heter bodybalance som verkar jättebra men det kostar 400 kr/mån och det går ju inte. Ska försöka komma iväg till simhallen denna veckan, har ju några stämplar kvar på korten där.
Har ont i ryggen och det är inte i musklerna, är livrädd för att det ska bli nåt skit som gör att jag få mer smärta, vet inte hur jag kan hantera det och är såklart rädd för att behöva ta tabletter som jag blir beroende av. För även om jag inte vill erkänna det så har jag mer och värre ont i kroppen än någonsin. Det moler liksom tandvärk, finns där lite grann hela tiden, speciellt när jag varit stilla för länge.
Vindstilla:
Det känns som allt jag gör eller försöker göra bara blir fel. Jag blev glad att store sonen skulle komma men jobbar bort  hela lördagförmiddagen och lämnar honom ensam, känner han att det är lönlöst att komma? försöker fixa en biokväll och bokar en 15-årsfilm som vi inte fick komma in på pga leg-kontroll. Föreslår för soffpotatisarna att vi ska åka till skogen och grilla korv och får så mycket neggokommentarer att det bara blir för mycket. Va fan kan ingen peppa mig för nån gång? Eller iaf va lite positiva. Blir lite less ibland att det bara är jag som tycker om att göra det enda förslag på aktivitet som kommer upp. Jag älskar verkligen att va ute iskogen fina dagar men det förtar hela grejen när det bara är jag. Skulle åkt själv, nu blev det bara brått brått för att komma hem igen för det är bara jag och hundarna som egentligen njuter av en heldag utomhus. Funderar på det där med "doer" och "talker". För att inte bli helt passiviserad skulle jag behöva en doer som ser till att saker och ting blir gjorda. Jag är en usel coach till mig själv och just nu är jag superkänslig för minsta lilla kritik.Skulle behöva en boost av personligt ledarskap för att kunna bära och tro på min förmåga.
Livrädda kramar D.  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0