Bruna kakor och regn

Medvind:
Jag kom hem och gick en rask promenad med hundarna. Det rensade huvudet lite och den värsta klumpen i bröstet löstes upp.
Hämtade Loppan och vi bakade chokladmuffins till fikat. Hon är duktig i köket, och goda blev muffinsen. Så goda att vi båda fick halsbränna av dem.
Motvind:
Tvättstugan. Trapphuset är så skitigt att det är pinsamt när någon kommer hit.
Jag har gjort smartare grejer än att gå ut i ösregn med foppatofflor. Hundarna tittade anklagande på mig som om de ville säga : Måste vi verkligen gå ut idetta vädret? Lille hunden ser verkligen eländig ut när han går i regnet och blänger på mig.
Vindstilla:
Ville fira med ett glas vin i kväll, men sonen vill bli hämtad så det får vänta till i morgon.
Jag lagade en rotfruktsoppa med timjan&apelsinsmak. Tja, jag har ätit godare. Men man blir mätt och det är det viktigaste. I morgon blir det korvgrillning med Barbro. Kanske hittar vi en å annan svamp nånstans också.
Kökskram D.
Första luciatåget på dagis....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0