en sån dag

jag och loppan pratade om orkanen sandy i morse. jag förklarade att amerikanarna inte är så smarta som bygger hus på samma ställe gång efter gång när de vet var orkanen brukar dra fram. hon säger: kan hända de inte är så smarta men deras flagga är snygg!
har ont i huvet, tryck över bröstet som inte gav sig. gick en liten runda och blev dötrött. trycket har jag haft till o från några veckor men inte så kraftigt som i gårkväll och idag. jag ringde 1177 som ville skicka mig till akuten direkt. men jag ringde vårdcentralen och fick en tid. doktorn tog ekg och en syster stack mig i armen och berömde mina lättstuckna kärl, som vanligt. men doktorn ville att akuten skulle titta på mig också, jag hade lite känselskillnad vid beröring. gick hem, kissade hundarna, drack en kaffe och åkte sen in på akuten. där skulle en annan sköterska sticka mej. hon amputerade hela armen kändes det som och jag bölade som en liten unge så ont det gjorde. det är kanske vårdens nya metod; ont ska med ont fördrivas. doktorns enda förklaring är en hjärtmuskelinflammation som gör ont och krampar. stress-huvudvärk och virus i kroppen. pumpen är det inget fel på. och det känns ju skönt. nu är det vila som gäller. undrar om dr menar att jag inte ska jobba heller? får se hur jag känner mig i morgon. jag i loppan har redan lagt oss och hon sover. det ska jag också nu.
kanylkram d.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Usch då... krya påsse m racerfart vetja :)

2012-10-31 @ 21:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0