Omtanke, om tanke.

Medvind:
Åkte tåg hela förmiddagen kändes det som. Skulle hämta mitt bankkort i Höör och sedan vidare till Hässsleholm för att gå till tandläkaren. Tågen var i tid och det var alldeles gratis eftersom jag är med i Skånetrafikens pendlarexperiment. Lyxigt.
Det blev väldigt billigt hos tandläkaren. Slipade till en vass kant där apelsinköttet alltid fastnar. Så nu kan julens goda apelsiner komma !!
Hittade överdragsbyxor på Lindex till Loppan och hade en 30% rabattkupng i väskan. Så...jag lyxade med en ulltröja till mig själv också nu när tandläkaren blev billig. När jag kom till torget var det marknad där och jag kände mig som en gammal tant när jag köpte både ägg och honung där. Men det var så väldigt mysigt och honungen är från bi som bott i hallonodlingen så den ska bli en spännande smakupplevelse.
Pratade med nya grannen med likadan hund som jag idag i affären. I en hel timme om allt mellan himmel och jord. Vi förstod varandra på nåt sätt.
Motvind:
Min ordinarie tandläkare har fått tjall med pumpen så han har hastigt och väldigt olustigt gått och penisionerat sig. Min nya tandläkare heter Adam. Han kanske är en duktig tandläkare men han är ändå inte min vanliga P-O. Som luktade lite svett och pratade för sig själv. Adam luktar inte svett och han verkade lite nervös. Han slog till brickan med alla pet-grejerna så de for i golvet. Men han kanske också är bra, som sagt.
 Det retar mig lite att Skånetrafiken gör en jättesatsning på pendlarexperimentet men inte gör ordentliga uppföljningar. Om jag i af hade fått registrera min resa på något sätt hade de kunnat läsa ut väldigt mycket mer av vad experimentet haft för funktion och nytta, var folk åkt och när och fått en hint om resvanor odyl. De kan dessutom inte svara speciellt utförligt på sin fb-sida över saker som man undrar.
Vindstilla:
Romantik. Vad är det egentligen? Rosor, diamanter, överraskningar och choklad? Levande ljus och gott vin? Är det bara romantiken som räknas? Vad betyder en utburen soppåse, en fint ihopvikt skjorta, en skrapad bilruta när det är frost eller att man slipper resa sig efter kaffet? Är romantik och omtanke olika saker? Eller är romantik och omtanke kärlek? Vad uppskattar du allra mest att din partner gör för dej? Skickar ett fång rosor till jobbet när du har namnsdag eller sorterar strumphögen efter tvätten? Och måste det ena utesluta det andra?
Romantikkram D. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0