önskar jag var Dolly gånger tre

borstade tänderna på hunden med el-tandborsten, han verkade gilla det.
tänker göra en god gärning och skänka bort alla utrensade kläder åt nån som behöver dem istället för att sälja dem som jag planerat. orkar inte mecka med annonser och folk.
ingen ger mig så mycket dåligt samvete som barnen. och snart är det jul... skulle gått till simhallen i dag med loppan men matlagning och hundar kom emellan. orkade inte sno ihop tiden o stressa iväg. loppan sätt och gjorde en egen spotify-lista på datorn medan jag lagade mat. allt va lugnt tills hon kom på att hon inte skulle följa med sin pappa till Norge över julen. klump i magen, vad har vi gjort med ungen? hon somnar gråtande över att hon vill till pappa men samtidigt vill va med mej. just nu känns det som alla drar i mig och jag är inte tillräcklig för nån. ägnar jag min tid till den ene blir den andra stött o vice versa. hur fan ska man kunna göra alla nöjda? och om de skulle bli det skulle jag själv va missnöjd.
men barnen går före. de är två man räcker ändå inte. men loppan och jag ska åka till ullared nästa söndag och då har jag lovat att det bara är vi. och sonen vill att jag följer med och åker skidor, han saknar att bara han o jag gör något. så det får nog bli så. i helgen ska hundarna va hos husse och jag skulle kunna ha två heldagar att skriva på. men då är det nån annan som drar i mig. men ok, en av dagarna ska han få.
distansförhållande är verkligen inget att rekommendera. slitigt och vansinnigt trist att jämt kommunicera över cyberspace med ständiga missförstånd i skriven text. jag skiter faktiskt i rosor, diamanter och choklad, om jag fick hjälp med vardagsbekymmerna istället.
önskan om klonade kramar som räcker åt alla /D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0