Självskrivande tangentbord av tankekraft?

Igår var jag i stan och letade inspiration för att börja skriva på min projektplan. Hehe. Eller för att slippa se det tomma pappret kanske. Eller förresten heter det ju dokument numera väl? Jag var hos frissan och det kostade bara två hundra kronor. Jag hade förberett mej på 360 men hon tog så lite av håret att hon inte tyckte hon kunde ta fullt pris. Glad blev ju jag ! Men ändå : De tar betalt för att ta av något från mej...??? Och ju mindre hon tar ju mindre får jag betala?? Jaja, finns väl nån logik i det med. Men nu till det riktigt logiska, eller inte. För när jag fått klippningen billigare så tänkte jag direkt: Tjoho, kan ju lyxa lite med pengarna som blev över då ju :). Såjag tog en runda på HM, hittade en tröja, jättefin och säkert riktigt varm. Vantar till Loppan och mej själv och sen en runda på bolaget och lyxade till det med en BiB. Sådärja. Då va de 160 kronorna också borta...och visst lite till...kunde ju klippt mej två gånger till för de pengarna. Ekonomi är tråkigt.

Nu sitter jag här med en skiva relax-musik och väntar på att skrivar-"flowet" ska trilla över mig. Känns som jag får ta ett snack med Tomten om det också...Ska testa om vindruvor hjälper mot skrivkramp. Hittar faktiskt ingen forskning på det men om jag nångång får ett anslag, då ska jag undersöka om vindruvor hjälper mot skrivkramp. Enkel problemformulering, en kvantitativ studie med enkätfrågor. Nu ska jag försöka problemformulera huruvida Gastric bypass-opererade tycker det var värt operationen eller inte. Eller rättare sagt deras upplevelse kring livet som operererad fa-en kan ju inte ens stava till opererad....

Jag pratade med min snälla pappa igår. Det finns ett litet fint hus till salu nu som han kan hjälpa till med finansieringen av. Blev så himla hoppfull. Men det är blandade känslor. egentligen borde jag inte tveka. Det skulle nog bli jättebra. Men så kommer det där lilla lilla spöket fram som viskar: "Kommer du aldrig klara....ett hus, hur ska det gå...?" Men jag ska i alla fall titta och få en känsla för det.

Problemkram D.

Kommentarer
Postat av: Barbro

Vill, vågar och kan!

2012-10-16 @ 16:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0