svåra begrepp

vaknade tidigt i min "nya" säng och har sovit gött. tror det är fullmåne och då brukar jag sova gött den natten. nu har jag krupit i min nya mysoverall, ätit gröt, slängt ut min trasiga radio från köket, sätt alla grejer som ska ut ur lägenheten vid dörren och öppnat upp mina dokument på datorn. de börjar ta någon sorts form och jsg hoppas få in dem senast onsdag. etikansökan är värst. vad är etiskt riktigt eller oriktigt med tjocka människor? varför är det så känsligt att kalla saker vid dess rätta namn? fördomarna är många kring tjocka personer och jag försöker hitta och förstå mina egna. det är inte helt lätt eller oproblematiskt. jag har ju varit ganska rund själv i perioder, rökare och allmänt förslappad. vad var det som gjorde skillnad? att jag ville va fin för någon annan? visa att jag kunde ta kontroll över mig själv? bättre vetande? upptäckten av fördelarna med att ta hand om mig? dödsångest? skönhetsideal? jodå, jag slarvar och har mina dippar och lever inte alltid som jag lär, men det kan jag ju om jag inte gör det varje dag utan ser det som en lyxvara. och har man en partner sporrar det ju alltid lite att man vill hålla dig fräsch inför den och har man ingen kan man ju alltid öka på sina chanser att träffa någon. jag tror också självkänslan i botten blir bättre om man är snäll mot sin kropp och tar hand om den.
morgontänk d.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0