Välkommen vackra Oktober!

Jag gillar denna månaden. Det är så otroligt vackert med alla färgskiftningar i skog och mark.
Veckan är full med plugga. Salstenta på fredag. Idag ska jag tvätta och göra lite ärende på förmiddagen och i eftermiddag är det några timmars jobb som gäller.
Helgens svampplockarexpedition var härlig. Skog skog skog, lösa hundar som uppförde sig exemplariskt, (att gå hem o lägga sig om man blir trött när man bara är valp är väl helt ok?) god mat och svamp i mängder. Tack snälla Barbro för du visade ditt svamp-paradis :).


Denna bilden är inte från helgen. men lägg till 20 gånger på mängden och 4 på storleken så är det nära verkligheten. Nu ligger de i frysen o väntar på att hamna på en god macka.

Varför är det så svårt med kommunikation ? Att prata om saker som inte är bra och hur man skulle vilja eller kunna lösa dem. Jag vet ju om det men ändå upprepar historien sig.
Tur man är två så inte hela skulden bara är min. Trodde vi skulle fått tid att prata ordentligt i helgen men det blir liksom inte. Vi har inte ens små barn som pockar på uppmärksamhet utan kan själva välja när vi har tid eller inte. Så fånigt, igår i bilen blev ett par timmar till samtal istället radiolyssnande. Förvisso intressant program men VI hade varit viktigare. Tiden bara går och allt rinner ut i sanden och filtreras sakta bort.
Idag ska jag försöka omvandla gårdagens mjukglass till en springerunda.
Dags att väcka sonen kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0