Att vara prins eller leva som en prins

Medvind:
Jag kom ut på en joggingrunda. 4,5 km och hann innanför dörren innan regnet kom.
Jag lyckades somna om i morse kl 5 när jag vaknade och sov till kvart i sju. Det var skönt.
 
Motvind:
Sonen beklagar sig över att inte ha fått byxor. Han är inte speciellt intresserad av att följa med ut och prova ochhan är inte intresserad av att kolla på rean. När jag går förbi cykeln borta vid skolan ser jag att den är helt pajjad i pakethållaren. Han har skjutsat nån för tung typ på den så hela skiten är knäckt. Dessutom ser jag att han inte låst den. Tror han att han ska låna den fler gånger??? Nä, det kan han fetglömma. Han får cykla hit sin andra cykel och ta sönder sina egna prylar. Jag blir så himla ledsen på honom när han klantar till saker hela tiden. Dessutom gick han inte ur sängen i tid så han kom försent i morse. Han har det så jädrans bra förspänt och slipper från mycket här hemma för att han ska kunna lägga kraft på skolan och ändå sumpar han chans efter chans. Tröttsamt och ledsamt är det. När han står där med sina slutbetyg och har F och inte kommer vidare nånstans är det JAG som kommer undra: Kunde jag gjort mer? Och det är ju helt sjukt. Ja, HAN kommer säkert tycka att jag kunde gjort mer.. HAN har väl ingen skuld i något, det är ju alla andra som är idioter....Jag kommer ösa inpengar på hans konto och det får räcka till jeans tjocktröjor och skor. Sen ska det bli så yberskönt att slippa bry mig om hans ekonomi, han behöver verkligen lära sig pengars värde för han har inte en aning om det. Och jag tror att det enda sättet är att han själv får ta hand om sitt barnbidrag. Både attityden med ansvarsavståndstagande och ickeinsikten i pengars värde är ett tydligt släktdrag. Tyvärr.
 
Vindstilla:
Funderade över varför jag inte haft någon humördipp denna månaden och kände en sån lättnad. Undrade ju förstås vad det var som gjort det och har gått igenom månaden framlänges och baklänges men kunde inte hitta nån förklaring. Men dippen kom i dag istället. Orkar inte, vill inte och kan inte. Känns helt meningslöst att ens öppna böckerna, kommer ändå inte fatta nåt. Men jag gör ju det ändå. Tänker också på om jag skulle vara hjälpt av någon hormontablett men det skulle ju va löjligt att börja äta p-piller nu.Skulle kanske ändå ringa gyn och kolla.
 
Här kommer lite bilder från racingen:
 



Bild 1, Audibilar testkörs. Den till vänster i bild är Kronans.
Bild 2, Volvos blåa fina bilar på väg till depån.Den silvriga bussen är den som lilla silvriga Kronan-bilen åker i när den inte kan köra själv. Däri bor meckaren och hans lilla familj också.
Bild 3, Kronan på nära håll inne i boxen. Lite ompyssling innan start kan behövas, alltid nåt att polera..
Bild 4, Mr Brunstedt him self; äger och kör bilen.
Bild 5, Tur inte besiktningen är och mäter hjulmönster...
Bild 6, Prinsen, lille Phille sitter i denna bilen och kör.
Bild 7, Kronan ute på pit-en, eller va de nu hette, området...
Bild 8, En kul liten detalj inifrån bilen. Undrar vem som tejpat över knappen. Nån icke-törstig??
Bild 9, Det bästa med hela helgen :)
Bild 10, Den snyggaste bilen av dem alla. Om jag får välja!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0