Ensamhet i tvåsamhet

Medvind:
Loppan tyckte det var så roligt att va i skogen med apotekstanterna. Hon har sagt det flera gånger.Det var verkligen roligt. Hon gick och pekade och artbestämde mossor och skalbaggar och berättade minsann allt vad hennes farmor lärt henne om blommor och hennes pappa om andra saker i naturen.
Idag gjorde vi delprov 1 av kursen och det gick fint.
När jag kom hem hade sonen varit ute med hundarna och jag kunde börja tvätta och betala räkningar.
Gick en timme i skogen med hundarna i regnet. Det är skönt när man kommer in igen.  
Har tappat ett par kilo och det börjar kännas nu. Idag bjöds det på grillad korv på högskolan så jag kunde äta mina bredda mckor när jag kom hem istället och stoppade i pojken rester från helgen. Perfekt slippa laga varje dag.
 
Motvind:
När jag var ute på slingan fick jag ett yrselanfall, vet inte vad riktigt. Om det var ett sockerfall eller blodtrycksfall. Kallsvettades och blev alldeles darrig. Extra jobbigt att det var mörkt och regnade, inte så många andra ute då. Började fundera på vad som skulle hända om man går och trillar omkull där ute i ingenstans. Hade ju tvätt i källaren och pojken som fyller år i morgon. Tog mig iallafall hem och kom inom dörren. Pustade ut och fick av mig nederbördskuvösen, var lika blöt innanför som utanpå. Sög i mig en halv liter fläderblomsdricka och började känna mig normal igen. Läskigt när kroppen blir helt orkeslös och inte lyder.
Det känns extra trist att lägga husletarplanen på is just när huset med stort H ligger ute, där vi skulle få plats alla, inte är vansinnigt dyrt och har ett verkligt drömläge.Men det som sker det sker och det finns säkert en mening med det också även om jag inte kan se den just nu och tycker att jag emellanåt slår knut på mig själv för att vara alla till lags. Men jag tänker se till att jag har det som jag vill ha det.  Det lilla röda vinterbonade huset lockar och jag kunde inte låta bli att åka där förbi i dag på vägen hem och jag ska prata med en bank till innan jag överger tanken helt.Storsonen ringer och hejjar på och det är  roligt att han är engagerad.
 
Vindstilla:
Läggdags. Over and out. D.
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0