Lönnens löv är röda och gula och gröna

Medvind:
Sovit bra och vaknade ganska tidigt. Men hundarna var fortfarande väldigt trötta och hade inte ens bråttom med att locka ut mig i köket för frukost. Direkt efter kissrundan la de sig för att sova igen och när jag bäddade av lakanen i sängen låg den store kvar utan att rubba sig en cm. Fick knuffa runt honom så jag kunde fåav örngott och lakan.
Det känns bra att ha skickat iväg mailet till "fröken" om att jag hoppar av coachingkursen. Får se vad jag gör med böckerna som är på väg.
Storsonen hade varit så gullig och städat köket och dammsugat igår när de va själva hemma. Så skönt att vakna till!
Motvind:
Jag vill gnälla lite idag. Tvättar stortvätt idag. Det växer nåt läskigt i taket och på väggarna i tvättstugan och torkrummet är inte konstruerat av nåt vidare geni då utsuget är fyllt med isolering "för att inte värmen ska gå ut".... Golvet är ett flagat målat cementgolv som är omöjligt att sopa vilket leder till att tappad tvätt är smutsig tvätt. Torktumlaren luktar våt hund och det kryper läskiga djur på golv och i taket. Det finns ingen vask där och bordet att vika på är alltid smutsigt av damm och grus. Brukar hänga tvätten uppe i lgh men lakan o handdukar får sällan plats. Jag häller i extra sköljmedel så det iaf luktar någorlunda men får mer och mer känslan av att inget är rent fast det är tvättat. Ena maskinen fungerar bara ibland och propparna går stup i kvarten. Värden har löst detta genom att sätta ett paket proppar vid proppskåpet....och säger hela tiden att det är på gång att renovera i tvättstugan...(jag vill flytta)
Vindstilla:
Det är så fint väder och jag funderar på att ta cykeln och cykla ut till skogen och äta lunch där. Eller iaf dricka kaffe. Hundarna verkar inte så sugna på någon långrunda precis....
I kväll är det föräldramöte och det ger mig fortfarande lite magont även om jag inte blir så manglad längre av de som råkat få A-barn. Eller grönsaksbarn, som inte har egen vilja eller säger ifrån när de tycker nåt är fel. Som bara köper den värdelösa pedagogiken som bedrivs rakt av. Det är lätt att ha rätt när man är i majoritet och följer normen. Varför känner man sig så ensam och utsatt när det gäller barnen? Det är ju då man behövt lite extra styrka och mod och vågat stå upp! 8 1/2 månad kvar, sen är skoleländet över.

Förmiddagskram D.

Hjärtat mitt blev ledsen över vad jag skrivit om hans snarkningar. Klart han vill göra nåt åt det. Men från vilja och till handling är vägen oändlig ibland. Hoppas han hittar en stig som passar och orkar följa den hela vägen. Skulle kanske fortsatt coachingkursen ändå då.... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0