Plötsligt händer det


Jag vill ha ett hus där vi får plats alla.
 
Igår var det lite spänning på jobbet. Brandlarmet började tuta och vi fick se till så kunderna gick ut från lokalen. Apoteket ligger i ett köpcentra och märkligt nog fanns en ovilja att lämna lokalen hos vissa kunder. Men våra kunder gick ut, vi låste dörren och gick till samlingsplatsen. Chefen gick sist och hade akutpärmen med sig som rutinen föreskriver. Hon kollade så vi alla va på plats och det var vi. 4 st tar inte så lång tid att räkna in. Det tog en halvtimme ungefär så fick vi gå in igen. Då kommer chefen på att nyckeln ligger i hennes jacka som hon lämnade där inne....Jaja, shit happens och vi fick en extra fikapaus medan vi väntade på låssmeden. Det är bra att det händer saker ibland så man vet var bristerna i rutinerna finns. Nu finns det en extra nyckel under dörrmattan in till apoteket om det skulle hända igen....(som om...) Var det brann fick vi aldrig veta.

Idag ska jag till skolan igen. Ingen långpromenad nu på morgonen, jag unnade mig att ligga kvar i sängen en lång stund i stället. Idag kommer lilla Loppan :).

Gårdagens medvind:
Det är skönt att köra bil lite längre sträcka ibland. Huvet blir tomt och man har vilat en stund innan hemkomst.

Motvind:
Skolan ringde om att sonen inte gör sina läxor. Suck. Helt ärligt: om jag frågar honom och han säger att det är gjort....ja, jag kanske borde sätta mopedkörkortet som motvikt. Men det hade ju varit skönt om han kunde ta sig själv dit han vill ibland.

Vindstilla:
Hoppas mina böcker kommer snart så jag kan sätta igång och läsa.

Morgonkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0