Skolstart

I morgon börjar skolan, sista året. Härligt skrämmande. Mycket jobb blir det och speciellt då jag valt till en extrakurs första terminen. Varannan måndagkväll och en jäkla massa litteratur. Men skulle den kännas övermäktig kan jag ju alltid hoppa av den.Undrar så vad jag hittar på om ett år från nu. Och var jag bor och med vem eller vilka. Ibland skulle jag vilja ha en spåkula som talar om framtiden. Men ändå inte. Just nu och sen en rätt lång tid tillbaka är det mycket snack men väldigt lite verkstad. Det börjar kännas meningslöst att planera för en framtid i ett gemensamt boende inom det snaraste. Om nio månader händer det så mycket att vi kanske lika gärna kan bo kvar här tills dess. Jag har börjat vänja mig vid att längta och sakna och uppskattar ensamheten för det mesta. Också är det ju det här med personliga värderingar. Hur mycket kan man lära sig att ha överseende med? Kan jag lära mig att acceptera andras ska jag väl kunna räkna med samma tillbaka? Eller gäller det bara att se till så jag inte tappar bort mig själv nånstans på vägen?

I helgen har jag varit på racingbanan, på pit-lane och kollat bak kulisserna. Intressant och lärorikt. Den största lekplats för män jag någonsin skådat med ett slöseri utan dess like. Som en enda stor cirkus. Människorna var väldigt trevliga och så fick jag se prins Carl Philip livs levande. Hotellet var jättefint och rummet lika stort som min lägenhet. Dubbla badkar, väldigt flott men väldigt så opraktiskt. Jag är glad att jag har båda fötterna på jorden och inte låter mig imponeras av pengar längre. Jag är ganska trygg i mina värderingar och kan stå för dem och försöker vara uppmärksam på när jag måste göra avkall på dem.

Loppan hade kalas idag och det är en märklig känsla at inte va delaktig i förberedelserna. Men det är så det är. Längtar så det gör ont. Men hon är så glad och kompisarna betyder mycket. Det känns ruttet ibland att jag inte passade på att köpa det lilla gröna huset i närheten som va till salu. Men man ska väl inte gråta över spilld mjölk. Det dyker upp en bättre plan för mig snart. Allt som sker har en mening.

Funderarbarapåvad-kram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0